martes, 9 de diciembre de 2014

POTSER A CATALUNYA LI CAL UN SINSAJO "ocell de la revolta"


Crec que molts dels meus lectors hauran llegit o vist la novel·la "Els Jocs de la Fam" jo vaig veure ahir l'última entrega cinematogràfica i em assalt un sentiment estrany que no s'havia relacionat en cap de les parts anteriors, no sé perquè sempre havia vist la història com el que és una novel·la de ciència ficció de caràcter i sense cap relació al món actual, bé com deia ahir durant el desenvolupament de la projecció de la tercera pel·lícula "ocell de la revolta" em vaig veure embolicat en la trama comparant l'estat polític que reflecteix el film amb el que vivim a Catalunya.

No riguin de mi el dic sense cap sentit de broma, no ho vaig poder evitar vaig començar a veure que PANEM era simbòlicament Espanya, per als no coneixedors de la història, la nació de Panem figura que s'estableix durant un període desconegut després de la destrucció de la civilització moderna. (L'Espanya actual s'estableix després de la dictadura) Està geogràficament situada a la zona occidental d'Amèrica del Nord, i governada pel CAPITOLI que està localitzat en una àrea abans coneguda com les Muntanyes Rocalloses (en el meu simbologia Capitoli és Madrid i està en la altiplà central).

Les similituds no cessen Panem està dirigida per una dictadura de partit únic pel president Snow al qual substitueixo pel president Rajoy, a més Panem està composta per 13 districtes i en el nostre cas Espanya ho està per 17, la dependència dels districtes de Panem al Capitoli és absoluta i encara que no és comparable a la realitat d'avui respecte a la dependència de les comunitats espanyoles de Madrid no se'ns amaga que Rajoy i el seu Capitoli van cap a aquest camí.

Certament a Espanya no fem Jocs de la Fam, però es passa gana en molts llocs de la nostra "Panem" El nom Panem deriva de la frase en Llatí panem et circenses, que literalment es tradueix com "pa i circ". La frase en si s'usa per descriure l'entreteniment usat per distreure l'atenció del públic d'altres assumptes més importants com veuran a mi em sona molt això d'usar, no el circ però si la situació social que viu el districte 13 espanyol al que assimilo amb Catalunya per dirigir la política nacional cap als interessos del Capitoli.

PANEM doncs és igual que Espanya manejat per un Capitoli i està envoltat per 27 pobres districtes que dirigeix el president Snow (Rajoy per a nosaltres), un home autoritari i capaç de tot per tenir poder eternament. I que curiosament també governa per mitjà de les pantalles de plasma que vol dominar el país per la televisió que produeix una programació totalment tendenciosa i dirigida.

La conseqüència de tot això porta a un desenllaç lògic a la rebel·lió dels districtes contra el Capitoli farts aquests de tanta dominació i tirania afínenlo com vulguin no pretenc donar la idea que estem en la mateixa situació plasmada en la novel·la i les pel·lícules però no vaig poder per menys que sentir-me afí a la història em veia reflectit en la trama estava veient com aquest districte 13 Catalunya estava preparant pota la rebel·lió en el nostre cas per la independència del Capitoli i ho hem de fer d'amagat sota amenaces sota l'acusació de delicte per voler expressar l'opinió i el sentiment de cadascú en fi que em vaig sentir massa identificat amb la situació que està veient i em vaig sentir molt preocupat, l'hi asseguro.

Al final quan va acabar la pel·lícula no pot per menys que pensar en la situació de manca d'unió entre els nostres líders entre els nostres partits polítics que segueixen anteposant els seus interessos a la necessitat real de la societat cosa que afavoreix enormement al Capitoli si que em quedi amb la clara impressió que al nostre districte 13 li cal com més aviat trobar el seu ocell de la revolta que sigui capaç d'unir a la política ia la societat en una sola direcció escapar de PANEM.

No hay comentarios:

Publicar un comentario